LOL tros förändras hur rabatten fungerar 2019

Riot Games ger ofta rabatter på LOL: s många olika skinn och mästare. Det finns emellertid konstaterat att sätten att rabattsystemet fungerar har förändrats drastiskt detta 2019.

League of Legends-artiklarnas grundläggande rabatter kommer vanligtvis två gånger varje vecka med en förutbestämd neddragning av skinn och mästare som säljs och erbjuds när försäljningspriset eller rabatter kommer att gå, de kampanjer som varar tills punkten att de ersätts av nästa massor av erbjudanden och försäljning. Dessa repetitiva rabatter delas vanligtvis upp genom mer betydelsefulla händelser som ger spelarna speciella rabatter på skinn för sina mest spelade mästare. Det finns sällsynta butiker som gör det möjligt för spelare att använda Blue Essence för att köpa saker som generellt kostar Riot Points. Enligt Riot Games förändrar det 2019 hur det hanterar och närmar sig dessa typer av kampanjer.

År 2019 förnyar de sin verksamhet och sin försäljning. Först kommer de att koncentrera sig på fler toppval, evenemangspass och Essence Emporium. Därefter kommer de att utforska olika vägar när det gäller erbjudanden efter vecka och vecka under de följande månaderna.

De evenemangskort som nämnts av Riot Games är ett generellt nytt föremål som släpptes under de speciella League of Legends-evenemangen som världsmästerskapet. De fungerade främst på samma sätt som de andra spelen som passerar artiklarna där spelare betalar kostnaden på förhand och kan fullfölja uppdrag för att få någon form av kontanter med begränsad tid som sedan skulle kunna utnyttjas av ikoner, skinn och många olika objekt som försvinner från butiken så snart evenemanget är över.

För att generalisera vad spelare kan förvänta sig under 2019 uppgav Riot Games att den totala summan av det innehåll som erbjuds på försäljning skulle öka. Spelare måste se en förskjutning mot högre kvalitet och nyare skinn, vilket också anges i tillkännagivandet. Riot Games förhandsgranskade några av sina planer för de mest moderna veckovisa som kommer att testas under de kommande månaderna inklusive potentiell försäljning.

Dessa paket eller paket från månad till månad kombinerade vanligtvis flera skinn och mästare som delade ett typiskt tema. Dessa prissätts till en rabattkostnad för Riot Points. Det verkar dock som om de kommer att tas bort som en viktig aspekt av Riot Games-testen.

Riot Games sa också att de skulle kontrollera feedbacken från spelare om det senaste rabattsystemet när tester startar år 2019.